torsdag den 5. april 2012

*Hæklede vagtelæg...*

Inspireret af Karens hæklede æg har jeg hæklet og lavet en lille DIY på disse "vagtelæg" :)

Lidt sent måske, men de er hurtige at lave...


2 lm, lav en magic ring med 3m
1 omg: Hækl 2 fm i hver m = 6 m
2 omg: Hækl 2 fm i hver anden m = 9 m
3 omg: Hækl 1 fm i hver m = 9 m
4 omg: Hækl 2 fm i hver tredje m = 12 m
5 omg: Hækl 2 fm i hver anden m = 18 m
5 omg: Hækl 1 fm i hver m = 18 m
6 omg: Hækl 4 + 5 sammen = 15 m
7 omg: Hækl 1 fm i hver m = 15 m
8 omg: Hækl 3 + 4 sammen = 12 m
Fuld ægget med fx. fiberfuld
9 omg: Hækl 1 + 2 sammen = 6 m
Luk af, ved at sy gennem de 6 m, træk dem sammen og hæft (jeg hæftede ved at trække enden gennem ægget til toppen og trak så begge ender med tilbage igen og klippede af)
Sy til sidst gennem de 6 m, træk sm og hæft enden

Vupti, søde små hæklede vagtelæg :)



Ditte

3 kommentarer:

  1. Hvis ikke det var fordi jeg hækler på livet løs til min gave til dig, så havde jeg da forsøgt mig med de fine æg, men det må blive til næste påske ;-)

    SvarSlet
  2. Ej de er fine.
    Tak for kig og opskrift.
    Jeg skal da have prøvet dem :)

    Karen

    SvarSlet

Template by Pink + Lola