mandag den 1. oktober 2012

*Æble/Mangochutney...*


Nu føler jeg for alvor den rigtige efterårsstemning er over os, massere af regn, sandalerne er pakket væk, og det bliver tidligt mørkt....
Så får jeg for alvor lyst til at bage, sylte osv. (Ikke at det altid bliver til så meget, men jeg vil gerne)
Her har jeg kastet mig ud i en Æble/Mangochutney. Jeg gennemsøgte nettet for en opskrift, men der var ikke en der lige passede præcist med det jeg havde i skabene, så jeg stykkede dem lidt sammen. Her er min opskrift:

Ca. 500g Æbler (6stk) i små tern
1/2 Mango i små tern
160g Sukker
5 fed Hvidløg
Ca. 10cm Ingefær
1,5dl. Hvidvinseddike
1/2 tsk. Groft salt
Frø fra 2 kapsler Kardemomme
2 tsk. Sennepsfrø
1/2 tsk. Sorte peberkorn
1/2 tsk. Nelliker (hele)

Alt kommes i en gryde, og simre under låg til det har den rette tykkelse. Ca. 1time... Jeg kom krydderierne i en tepose, så de var lette at fiske op igen ;) Rigtig lækkert til Indisk mad.

/Ditte
(Som er lidt i Halloween-humør ;))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Template by Pink + Lola